سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحقیق درباره داروهای گیاهی چه خواص و فوایدی دارند؟

شما هم مثل خیلی ها می دانید که گیاهان دارویی می توانند راه حل بسیاری از بیماری ها و درمان آن ها باشند، اما اگر نمی دانید کدام گیاه می تواند به اندازه کافی مفید باشد، در این مقاله که طب سنتی از مقالات علمی و معتبر است. و داروهای گیاهی و همچنین تحقیقات محققان در زمینه طب سنتی رویکا، اطلاعاتی را برای شما جمع آوری کرده ایم تا نگرانی شما را روشن کنیم که از کدام گیاه، در چه زمانی و چه زمانی باید اجتناب کرد. .

image-20201115124821-1.jpeg

گیاهان دارویی چه نام دارند؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد گیاهان دارویی یا گیاهان دارویی صحبت کنیم، ابتدا باید آن را تعریف کنیم. گیاهان دارویی یا گیاهان دارویی که در کشور ما به عنوان گیاهان دارویی شناخته می شوند، برای انواع گیاهانی که دارای ساقه، گل و میوه غیر از درخت هستند، استفاده می شود. به گفته محققان این نوع گیاه که بیشتر پس از تولید میوه از بین می رود و ماندگاری زیادی ندارد، خواص مختلفی دارد و به گفته محققان برای انواع بیماری های شناخته شده کاربرد فراوانی دارد. با این توضیحات از رویکا و سایر مقالات علمی تاکید می کنند که به هیچ وجه نباید این درمان ها بدون مشورت با پزشک متخصص و آشنا به گیاهان دارویی انجام شود.
استفاده از گیاهان دارویی
از گیاهان دارویی به عنوان غذا، دارو و عطر استفاده می شود. این گیاه از دوران ماقبل تاریخ مورد استفاده قرار می گرفته است و در کتاب های یونان باستان، مصر و چین به تفصیل در مورد آن نوشته شده است.
شواهد نشان می دهد که حکیمان یونانی، اروپایی ها، هندی ها و فرهنگ های مدیترانه ای برای 4000 سال از گیاهان برای شفا استفاده کرده اند. فرهنگ های دیگری مانند روم، مصر، ایران، آفریقا و آمریکا نیز از گیاهان در مراسم شفا استفاده می کردند. در سیستم های درمانی سنتی توسعه یافته مانند یونان و چین، درمانگران به طور سیستماتیک از داروهای گیاهی استفاده می کردند.
در دنیای امروز سیستم های طب سنتی سعی در افزایش عرضه خود و ورود به سیستم پزشکی کشورها دارند. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، 80 درصد از مردم در سراسر جهان برای بخشی از مراقبت های بهداشتی اولیه خود به داروهای گیاهی متکی هستند.
رشد جمعیت؛ عرضه کم دارو؛ هزینه بالای درمان؛ با توجه به عوارض جانبی داروهای مصنوعی و افزایش مقاومت دارویی در بیماری‌های عفونی، امروزه مواد گیاهی به عنوان پایه اصلی پزشکی برای بشریت اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند. . ضروری. .
به طور خلاصه، طب عامیانه از شرایط عمومی گیاهان و بیماری های روانی ناشی از عدم تعادل ذهن، بدن و محیط استفاده می کند و از فواید شفابخش باستانی بیش از طب مدرن بهره می برد. تنها نکته استفاده از داروهای گیاهی مشکل واکنش های آلرژیک و واکنش های دارویی به ویژه تداخل با داروهای شیمیایی است.
حتما به مقاله تحقیق درباره گیاهان دارویی سر بزنید.

لیست برترین گیاهان دارویی

 
1- گیاه بابونه دارویی: اولین داروی گیاهی که به شما معرفی می کنیم گیاه بابونه است. اما چرا این گیاه به عنوان اولین عضو از خانواده گیاهان دارویی معرفی شده است؟ دلیل این امر این است که طیف گسترده ای از درمان بیماری ها را دارد و به عنوان یکی از ساده ترین گیاهان دارویی در جهان رتبه بندی می شود.
2- سیر: یکی دیگر از فواید گیاهان دارویی خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی آن است که در سیر به وفور یافت می شود، برای داشتن زندگی سالم به آنتی بیوتیک های طبیعی نیاز دارید و می توانید آن را در سیر پیدا کنید. سیر دومین گیاه مرغوب در فهرست داروهاست که به دلیل عدم اطلاع از خواص و فواید سیر، کمتر در سفره های مردم کشورمان یافت می شود. شاید یکی از دلایل عدم استفاده از آن بوی بد دهان باشد، بنابراین این داروی گیاهی فواید زیادی دارد که عرب ها جایی برای بوی بد دهان ندارند.
3- زنجبیل: زنجبیل یکی از مفیدترین گیاهان دارویی با خواص و فواید فراوان است. این گیاه سرشار از آنتی بیوتیک، آنتی اکسیدان، ضد التهاب، ضد سرطان، ضد قارچ، ضد ویروسی و ضد باکتری است و به لطف این خواص رادیکال های آزاد را که باعث سرطان می شوند کاهش می دهد و قدرت و امنیت را افزایش می دهد. او انجام می دهد. همچنین باعث بهبود گردش خون، درمان سرماخوردگی و گلودرد، تنظیم اشتها، تنظیم قند خون و ... می شود. اگر از داروهای فشار خون یا قلب استفاده می کنید، قبل از مصرف زنجبیل با پزشک خود مشورت کنید.
4-شیرین بیان: چهارمین گیاه دارویی به شیرین بیان اختصاص دارد! این گیاه از زمان های بسیار قدیم (بیش از 1500 سال پیش) برای درمان مشکلات گوارشی، دردها و برخی بیماری ها استفاده می شده است که در خواص شیرین بیان به یاد می آوریم.
5- زالزالک: گروه دیگری از گیاهان دارویی است که باعث آرامش و رفع اضطراب در سیستم قلبی عروقی می شود و آن را به یکی از بهترین انواع گیاهان برای درمان قلب و افسردگی تبدیل می کند.
6- گیاه گزنه ششمین گیاه در فهرست گیاهان دارویی پرطرفدار با خواص فراوان است. ریشه گزنه برای آرتریت، ادرارآور و تب بر استفاده می شود. قسمت های بالایی گزنه برای دفع مقادیر زیادی سنگ کلیه و عفونت های دستگاه ادراری استفاده می شود، در حالی که قسمت های هوایی آن برای درمان حساسیت، آرتریت، آلرژی های فصلی، دیابت و تب یونجه استفاده می شود.
7- اکالیپتوس: هفتمین درمان و درمان گیاهی که می خواهیم به آن بپردازیم اکالیپتوس است. اکالیپتوس گیاهی عجیب با خواص دارویی دیگر است که در شناسنامه خود ویژگی های منحصر به فردی دارد.
8- کارخانه لبنیات. تا اینجا در مورد خواص سلامتی گیاهان دارویی برای بدن صحبت کردیم، بد نیست کمی هم در مورد تاثیر گیاهان بر ذهن و روان صحبت کنیم. خار مریم یکی از داروهای گیاهی است که می تواند در درمان مشکلات فکری، ذهنی و عاطفی کمک شایانی کند. گیاه شیر دارویی به دلیل داشتن خواص علمی و دارویی ثابت شده از قدیم الایام به عنوان غذا مورد استفاده مردم بوده است.
9- قاصدک: قاصدک یک گیاه ادرارآور است که می تواند به پاکسازی بدن کمک کند. همچنین پتاسیم موجود در قاصدک برای درمان اگزما، مشکلات روده، آرتروز و تنظیم قند خون مفید است.
10- بومادران: بومادران این گیاه نیز طبع گرم دارد. از برگ ها و گل های بومادران برای افزایش جریان خون در صورت آسیب های جزئی استفاده می شود. علاوه بر این رشد این گیاه در مبارزه با ویروس سرماخوردگی بسیار مفید است. از فواید اضافی این گیاه می توان به رفع خستگی، ضد عفونی کننده، ضد انگلی، درد استخوان و رماتیسم اشاره کرد.
11- رزماری: گیاه رزماری سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که از بسیاری از عملکردهای بدن پشتیبانی می کند. کارنوسول و رزماری موجود در این گیاه آنتی اکسیدانی هستند که نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارند. این گیاه را می توان به عنوان دم کرده، غذا یا رویه استفاده کرد.
12-گیاه اسطوخودوس: دهمین گیاهی که به شما تقدیم می کنیم گیاه اسطوخودوس است. این گیاه به دلیل رایحه بسیار معطری که دارد در زمینه رایحه درمانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و در این زمینه به خواص اسطوخودوس برای آرامش و آرامش اعصاب بسیار اشاره شده است.
13- آلوئه ورا: این گیاه خواص ملایمی دارد و به دلیل خواص ضدالتهابی گیاه آلوئه ورا، سال هاست که مردم از آن برای درمان سوختگی، بریدگی یا عفونت های سطحی استفاده می کنند. همچنین مصرف این گیاه با آب برای هضم غذا بسیار مفید است. علاوه بر موارد ذکر شده، آلوئه ورا برای کاهش قند خون، ترمیم بافت پوست، رفع اسیدیته معده و کیسه صفرا و رفع اگزما دور چشم مفید است.
14- آویشن: این گیاه دارویی خاصیت آنتی بیوتیکی و ضد قارچی دارد. که در درمان سرماخوردگی، گلودرد و ... مفید است.
15- مرزنجوش: معمولاً از برگ، گل و جوانه این گیاه استفاده می شود. رایحه گرم گیاه مرزنجوش می تواند سیستم عصبی و روحیه شما را تقویت کرده و وسواس را کاهش دهد. موارد مصرف مرزنجوش، یکی از پر مصرف ترین گیاهان دارویی
16-دارچین – یکی از خواص مهم این گیاه خاصیت ضد عفونی کنندگی دارچین است که آن را به یک نگهدارنده طبیعی تبدیل می کند. ضد باکتری، ضد میکروبی؛ کاهش التهاب و تسکین درد تنها بخشی از فواید دارچین است. برخی از مطالعات روی ویکی‌سرا نشان داده‌اند که دارچین حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است و به طرز شگفت‌آوری در مبارزه با بیماری‌های عصبی و بیماری‌های قلبی مفید است. علاوه بر مصرف این گیاه می توانید از خواص چای دارچین نیز بهره مند شوید.